Odido en Het Telefoonboekje
Odido tegen ontlezing
In april lanceerde Odido de merkactivatie-campagne ‘Het Telefoonboekje’. Deze viel weer onder de ‘Soms even niet’ merkcampagne, een belangrijk onderwerp voor Odido. De campagne richtte zich op kinderen op basisscholen en op het moment dat zij hun eerste telefoon krijgen. Tegenwoordig is dat precies wanneer kinderen volop bezig zijn met leren lezen.
Het Telefoonboekje
Het Telefoonboekje van Odido is dan ook een leesboek in de vorm van een telefoon. Met als doel om kinderen uit groep 6 t/m 8 aan te sporen om hun telefoon even weg te leggen. Het boekje was gratis te bestellen. Om bekendheid voor het boekje te genereren en mensen aan te sporen het te bestellen besloot Odido om De Speld in te zetten.
Herkenbaarheid
De Speld en Odido zijn een goede match omdat De Speld precies de vinger op de zure plek legt. En dat is dé manier om een campagne als deze aan te jagen. Met de koppen Luna mist per ongeluk haar opvoeding door telefoon en Moeder leest haar kind voor het slapengaan nog even haar Insta-tijdlijn voor wisten we de kern te raken. En de pijnlijke, maar toch herkenbare waarheid te omschrijven.
Resultaat
Met de campagne voor Odido haalden we een bereik van 370k en een engagement van 8,5k. Ook leverde het een hoop leuke reacties op. En dat terwijl onze content vaak scrollend wordt gelezen!